2014年6月11日 星期三

Nike Football:《The Last Game》“ 不敢冒險,才最危險。”


There's no greater danger than playing it safe.
不敢冒險,才是這世上最危險的事。

四年一度的足球盛事即將於這星期開催,全球早已掀起瘋狂的足球熱潮。Nike Football 也在2014 FIFA World Cup Brazil 巴西世界盃足球賽開幕前夕,發佈了最新的《The Last Game》足球史詩動畫短片。上傳短短兩天,已在youtube累積超過兩千萬次的點擊數,成為世足賽開打前最受注目的焦點。

邪惡科學家創造了基因強大的複製人軍團,改變了整個足球的生態。這些機器人已被植入程式,不會冒任何風險,僅專注於效率、決策與比賽結果。當足球不再是讓世人瘋狂的激情比賽,而是複製人充斥的制式化工作;當叱吒風雲的球星在複製人腳下潰不成軍,而離開最熟悉的球場淪落他方,我們熱愛的足球已經垂死,足球精神即將被複製人摧毀殆盡。

巴西的傳奇球員羅納爾多 (Ronaldo - El Fenómeno - 羅納度) 無法認同足球遭此對待,於是挺身而出召集了 Cristiano Ronaldo、Zlatan Ibrahimovic 及 Neymar Jr. 等8位全球頂級球員,在2014巴西世界杯之前,決定和複製人球隊進行殊死一戰。這些足球英雄將合力從邪惡的幕後操縱者手中拯救足球,為我們找回最精彩的足球賽。





Nike Football: The Last Game ft. Ronaldo, Neymar Jr., Rooney, Zlatan, Iniesta & more
Nike's Pixar-esque Animated World Cup Commercial

( 若無字幕,播放後請點選下方選項開啟。 )

在5分半鐘的《The Last Game》動畫影片ads中,以 'Risk Everything'、"不敢冒險,才是風險。" 做為整個廣告的核心概念。影片背後所要向世界傳遞的資訊,是所有真正熱愛足球運動的人,始終堅信足球比賽應該是精彩絕倫、充滿創造性。真正熱愛足球的人絕對會搏上一切、勇往無畏,而敢於冒險正是足球這項運動的真諦所在 !!

不過最後場上終極對決的片段總覺得越看越熟悉,輕功水上飄、大力金剛腿 …,這根本就是周星馳的電影《少林足球》嘛 !!
















'The Last Game' is a story about risky football versus safe football.

The scientist and the clones want to prove that riskless football is more effective.

Ronaldo Fenomeno and the original players disagree, and they are willing to risk everything to prove the scientist wrong.
There is only one way to know who is right: the Last Game.

Featuring (animated): Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney, Neymar Júnior, Zlatan Ibrahimović, Andrés Iniesta, David Luiz, Franck Ribéry, Tim Howard and Ronaldo Fenomeno.





Nike Football: Risk Everything. Cristiano Ronaldo, Neymar Jr. & Wayne Rooney

Pressure Shapes Legends.
To win glory on the world's biggest stage, the world's greatest footballers must be willing to Risk Everything.





Nike Football: Winner Stays. ft. Ronaldo, Neymar Jr., Rooney, Ibrahimović, Iniesta & more

In this game of winner stays, every touch of the ball proves that football will always belong to those who Risk Everything, even when it matters the most.

Featuring: Cristiano Ronaldo, Neymar Jr., Wayne Rooney, Zlatan Ibrahimović, Gerard Piqué, Gonzalo Higuaín, Mario Götze, Eden Hazard, Thiago Silva, Andrea Pirlo, David Luiz, Andrés Iniesta, Thibaut Courtois, and Tim Howard.



2 則留言:

  1. 待會兒就要開幕,接下來一個月就可以看到這些英雄展露絕技腳法,
    為我們帶來最精彩的足球比賽。

    回覆刪除